Våra tjänster

Vi är så mycket mer än en plantskola!

Vi kan hjälpa till med mycket!

Ibland är det svårt att själv börja röra i djungeln av alla underbara växter som finns. Behöver du råd och hjälp så står vi till din tjänst. Du kan läsa mer om våra olika tjänster här.

Anläggning

Är det dags att anlägga en ny trädgård? Ta då kontakt med oss så kommer vi och hjälper till. Tillsammans med våra duktiga samarbetspartners inom trädgårdsanläggning så arbetar vi utifrån dina önskemål.

Vårt egna specialområde är växter och rabatter. Med vår hjälp kan vi skräddarsy din trädgård och hjälpa till med växtvalen så att trädgården blomstrar i många år till.

Beskärning av träd - tjänster, verktyg och kurser hos oss

Att beskära träd är något som kan vara förknippat med osäkerhet och dåligt samvete. Klurar du på när du ska våga beskära dina gamla äppleträd och vill ha tips och råd, eller önskar hjälp av professionella trädbeskärare? Kommer du inte till skott på grund av dåliga verktyg eller vill du ha mer kunskap först? Vi på Munkedals Plantskola kan hjälpa dig såväl i butiken, som med våra tjänster och kurser i beskärning.

beskärning av fruktträd, prydnadsträd och buskar

Vi utför beskärning av äppelträd, plommonträd och andra fruktträd samt prydnadsträd och buskar. Under februari – mars och augusti – oktober tar vi oss an uppdrag från Uddevalla till Strömstad. Tänk på att vara ute i god tid med din beställning, då vi har många beskärningsuppdrag under dessa tidsperioder.

Beställ tid på telefon 0524-128 40 eller kontakta oss via vår e-post: info@munkedalsplantskola.se.

Kurser i beskärning och ympning av fruktträd

Vårens beskärningskurs gå av stapeln

Den 7 Mars kl. 19 på plantskolan.

Denna kväll har vi en teoretisk genomgång och bokar in 1-2 st halvdagar med praktisk beskärning. Plats löser vi tillsammans.

Kostnad 500 kr.

Anmälan görs på telefon 0524-12840 eller e-post Info@munkedalsplantskola.se. Vid anmälan meddela ev. allergier mm för fika kommer att erbjudas vid tillfällena

Datum för ympningskväll meddelas senare.

TIPS! Redskap för trädbeskärning

I vår butik finns redskap för trädbeskärning, både för dig som vill ha riktiga proffsverktyg, och för dig som vill ha enklare men prisvärda verktyg.

Vi använder själva de redskap vi säljer så vi vet vad som fungerar. Välj bland verktyg från ARS, Wolf, Silky, Felco och Nelsons för att exempelvis klippa och beskära äppelträd, plommonträd, päronträd och körsbärsträd

Tips! Beskärningsboken

Vill du beskära fruktträd själv och fördjupa dig mer inom området? Då hittar du bra och användbar litteratur i butiken.