Munkedals Plantskola

Hög kompetens och god service, det är vi!

Vi brinner för trädgård och växter!

Med erfarenhet och engagemang vill vi hjälpa dig med allt för din trädgård. Vår kunniga personal hjälper till med växtval, skötsel, design av trädgården samt mycket mer. Vi strävar efter att hålla ett brett och välsorterat sortiment. Därför finner du hos oss ett utav de bredaste växtsortimenten i norra Bohuslän.

Vi vill att det alltid skall finnas något som passar för just din trädgård. Då kan det ibland vara svårt att bestämma sig. Så ströva gärna omkring bland träd och växter en stund och fundera. Ta gärna med barnen och välj tillsammans ut vad ni vill ha.

Munkedals plantskola har levererat växter i 75 år. Från början odlades allting i Plantskolan men succesivt har det gått över i att bli enbart försäljning av växter. Den genuina känslan för växter med bra kvalitet finns givetvis kvar liksom strävan efter att alltid köpa in så mycket vi kan från lokala odlare. I dagsläget har vi 3 leverantörer från Munkedal och ytterligare ett antal leverantörer från västra Sverige.

Alf och Anne-marie

Nuvarande ägare Anne-Marie och Alf Jantén tog över verksamheten 2011 och de fortsätter att utveckla verksamheten i samma anda som tidigare ägare.